horgászat,carpmania,bojlizás,ponty

Hírek, cikkek : Beszámoló III. Három a magyar igazság

Beszámoló III. Három a magyar igazság

Bekény  2006.04.11. 13:49

Nagy általánosságban mondhatjuk, hogy a hideg vízben inkább az édes ízek a nyerők, bár több esetben bebizonyosodott, ennek ellenkezője is. Idei harmadik horgászatunk során kiváncsian vártuk, melyik ideológia lesz aznap helytálló.

Nehezen szántuk rá magunkat a tegnapi horgászatra, hiszen a déli területre a legtöbb előrejelzés esős, szeles időjárást helyezett kilátásba. Krisztián barátom addig keresgélt a neten, mígnem talált egy honlapot, amely csak késő délutánra jósolta a rosszabb időt. Természetesen ennek az infónak hittünk, legalábbis ennek akartunk hinni, ezért úgy döntöttünk megyünk.

A reggeli 13-14 fokos hőmérséklet, nagyon bizakodóvá tett bennünket. Én értem előbb a tóhoz (05.45), így fél 7 tájban már csónakkal a szokásos helyünkön voltam, és megkezdtem a kipakolást. Krisztián 06.30 magasságában érkezett, és hét óra előtt pár perccel megtörtént az előre eltervezett etetés. Az idei évben az újszerű alapanyagokra épülő édesebb jellegű bojlival Krisztián próbálkozott, én pedig a már sokszor bizonyított büdösebb ízesítésűvel támadtam, természetesen kellő távolságra egymástól. A délelőtti órák nyugodtan teltek, egészen 11.30-ig, amikor is a bal oldali mmx-em hangjára lettünk figyelmesek. Olyan rég hallottuk ezt a fülbemászó dallamot. Nagyon sokáig nem hallgathattuk, ugyanis hamar az állvány mellé értem és bevágtam, a kirohanós kapásnak nem nevezhető jelzésre. A bevágás után rögtön tudatosult bennem, hogy nincs meg a hal, de ezt persze csak pár másodperc múlva ismertem el szóban. Sebaj gondoltam, majd a következő meglesz.

A nap derekán állítanunk kellett swingereinken és elektromos jelzőinken, hiszen komoly széllökések csaptak le a tóra, s így szerelékeinkre is. A levegő hőmérséklete meghaladta a 20 fokot, ennek ellenére a nagy szélben elkélt a melegebb ruha. A víz hőmérséklete a partközelben 12 fok volt, így az etetésen 10 fok körülire saccoltuk. Épp mikor melegebb ruhába öltöztünk át, riaszt Krisztián jelzője, és 10 perc múlva már a matracon pihen az első idei, kerek 2 kg-os tükrös.

Hát Krisztián új Yad pálcáját nem dolgozta meg a hal, de a lényeg: tetszik nekik az új bojli is. Az állás 1:0 az édes javára, bár bíztató lehet a büdös bojlira jelentkező kapás is.

15.00 ismét szól a Fox mx, és Krisztián keményen bevág. Hamar konstatálja a lemaradást, így a végszerelék nemsokára visszakerül eredeti poziciójába.

Egész mozgalmas napunk van az előző két alkalomhoz képest, s ennek örülni kell, hiszen én nem nevezném ideális körülménynek a 10 fok körüli vízhőmérsékletet.

Tisztában vagyunk azzal, hogy ilyen hőfokú vízben még nem mozognak, és nem táplálkoznak nagy intenzitással a halak, így a kapásokra sem jellemző a komoly vehemencia. Ezért is jó dolog a horgászat, mert amit megállapítunk egyik pillanatban, arra gyakran rácáfol a természet a másik pillanatban. Most is ez történt.

Krisztián korábban visszadobott botján, elemi erejű kirohanós kapás következett, ami abszolút bebiztosította az újfajta ízesítésű, de édes jellegű golyó győzelmét a mai napon. A bevágás pillanatában látszódott a pálcán, hogy ez nem a korábban fogott potyka kategóriájába tartozik. 10 perc elteltével megjelentek az első burványok, de a hal nem mutatta meg magát. Nem kellett sokáig várni, és a Yad bot első komolyabb emelésére megcsillant a napfényben egy csodálatosan szép hosszúkás test. Gyönyörű tőponty volt, és 10 kg körülire saccoltuk. Pár perc elteltével elveszett nagy méretű merítőnk hálójába. Szóban nem tudjuk kifejezni mennyire örültünk a halnak, és a bojlink sikerének. 12,5 kg súlyú, és hibátlan szájú volt, amiről arra lehetett következtetni, hogy nem volt még megakasztva. Fotózás és sebfertőtlenítés után visszanyerte szabadságát. Erős testének, és farokuszonyának csapásával egy pillanat alatt tovatűnt szemünk elől.

Ezek után már nem volt egyéb esemény, de ezzel is nagyon meg voltunk elégedve, hiszen jelesre vizsgázott csalink. Azért jeleztem Krisztiánnak, hogy ezt a napot az édes golyó nyerte, de nem adom fel és biztos sok sikere lesz még az én általam preferált büdös jellegű bojlinak is.

Jövő héten, ha az idő is úgy akarja ismét támadásba lendülünk, és kizárólag a kedvező időjárást megjósoló honlap előrejelzésére alapozunk. Addig is görbüljön mindenkinek.   Bekény

További képek ITT

Extra letöltés

Egyéni rekordjaink
Bekény 19,5 kg

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan